Twitter Updates

    twitter

    5.10.05

    new shit

    vet inte om det här behövs göras, men jag tror det. blaserad ligger och sover, drömmer i och för sig om stora saker, men sover likväl. och cat and blog tar sådan tid - varje inlägg är en bild. varje bild är en tanke, och sedan photoshop, och ett helvete. och jag saknar svenska. språket. för jag skriver inte längre. bara arbete, tv. illustrationer. och inte ens särskilt många, mest bara arbete. sen tv. sova
    ---
    det är märkligt, för när jag sitter och slösurfar på jobbet och läser era bloggar så är det bara nittiotal igen. internetdagböcker. och vi som trodde att de dött. men du kan inte döda den offentliga dagboken. den har blivit en zombie. rest sig för att slött och ostoppbart (du måste skjuta den i huvudet) sakta, sakta ta över internetet
    ---
    nu ska jag bara ägna ett år att lära mig den där nya tekniken som alla pratar så mycket om (html, anyone? kan man inte få nöja sig med det) så att jag kan blogga (ett svenskt ord, anyone? det här är lite för mycket rejva för att jag ska kunna förlika mig med det - men inte lika illa som bloggosfären, my god) via sms från bokmässan nästa år. innan bloggarna var bokmässan så där skönt marginaliserad som den ska vara. eller är det bara jag som har gått vilse på nätet? gått in på den där trevliga lilla gatan, som visar sig vara en återvändsgränd; och husen som jag inte märkt tidigare, som tornar upp sig omkring mig är popvänster/-högerbloggar. svenska kulturbloggar, för helvete. mental istid
    ---
    see you on the flipside
    /p.

    No comments: