Twitter Updates

    twitter

    25.2.08

    inlägg #1000

    idag håller jag inte riktigt ihop, fortfarande suddig i kanterna av berlins uteliv.

    men stockholm visade sig från sin allra bästa sida och en klar tidigvårmorgon på södermalm så är det svårt att komma på vad som är fel med den här staden.

    dagarna i berlin var slöa, segade sig fram med kaffe och eftermiddagsslummer, men nätterna var långa som veckor. vackra som sprucken betong. utsikten från tolfte våningen, klockan sju på morgonen är enda gången staden sover och det påminner om 28 dagar senare. handfatskyld champagne i ett tandborstglas på hotellrummet. en blodpöl mitt på ett dansgolv, en hel klubb, två våningar som töms på folk. sirener utanför -- ambulansen åker åt ena hållet, polisen åt det andra. alla ser så sorgsna ut, ingen är van vid slagsmål inne på en klubb

    halv åtta i lördags morse ringde jag och spärrade mitt visakort. halv elva idag ringde jag och spärrade mitt id

    så pank att jag fick välja mellan att köpa kaffe eller vatten i söndags morse. det blev vatten

    9 comments:

    Unknown said...

    Om du orkar ta dig till Odenplan kan jag bjussa på en machiatto, du stackare där.

    p. said...

    andreas -- haha... tackar! tyvärr sitter jag fast på kontoret, fullt sysselsatt med oskarp formgivning

    Unknown said...

    Du apropå din andra inkomstkälla (?), illustrationer, vad kostar en illu från min herre? Eller är det en dum fråga (i den mening att man kanske inte tar betalt per illu så mycket som per ... ja, you tell me.)

    Och betänk att denna fråga ställer jag i egenskap av informatör i en församling i svenska kyrkan, nog skäl kanske att dra öron åt sig och salta priserna.

    p. said...

    det varierar ju en smula, men runt 4000 plus moms för en helsida (lite beroende på hur stor en sida är... haha)

    Unknown said...

    Men är det rättigheterna för ett användande eller äger man den och kan använda den hur mycket som helst i ett år eller vad?

    Jag tänker mig en siluettbild liknande det där skivomslaget på fabriksfasader, fast odenplan. Inklusive kyrkan. Haha, där är en utmaning.

    Vad gillar du förresten mitt (amatörmässiga) photoshoppande på hugh jackmanbilden?

    p. said...

    det är för ett användande. om man ska köpa loss en bild för x antal publiceringar så blir det ju lite dyrare. men jag kan maila dig, så fixar vi något?

    låter skitkul, och sjukt svårt!

    fint! fast du skulle ha skrivit texten för hand tycker jag nog allt.

    Unknown said...

    Ja, om jag hade en wacom (eller vad heter dom där skrivskivorna?) då hade jag gjort det. Du har en va. Jag gillar att emulsionsränderna syns.

    p. said...

    nope, jag är en papper-och-penna-person. emulsionsränderna är ett underbart ord, och det gjorde de ju! gillar även färgskalan, den såg riktig ut...

    Unknown said...

    Färgskalan är nog något som går under namnet "urban acid". typ.

    (Jag har precis kommit på hur man använder actions i photoshop.)