Twitter Updates

    twitter

    28.7.06

    note to self, july 28

    du kommer inte att hinna göra en massa saker när du är ledig. kom för fan ihåg det och koncentrera dig på att inte göra någonting de där precious dagarna när du inte behöver gå till jobbet. skriva och rita och sånt kan du pyssla med på hösten, när man bara vill vara ute för att gå promenader i mörkret - inte hela dagarna, som nu
    jag har inte gjort ett vettigt något de här nästan fyra veckorna som jag varit ledig, och jag har haft det som bäst när jag varit så långt borta från allt att det inte ens varit någon idé att fundera på vad jag borde göra. mer sånt
    och så har jag börjat skriva lite igen. bara så smått, men det är första gången på åratal som jag skriver någontig (förutom här) och det känns lite bra (även om det blir dåligt. ringrostig). jag har för övrigt väldigt lite till övers för folk som skriver, har jag märkt. vet inte om det beror på att det helt plötsligt känns som att det är så många. har slutat läsa tidningar, typ helt, på grund av det. i blame the internet. samtidigt är det bara böcker jag bryr mig om för närvarande (musik lyssnar jag på som fan men känner inte så mycket när jag hör något nytt & bra som förut. fast nya sonic youth är fortfarande magisk nästan rakt igenom)

    igår var jag ute på j.s landställe och badade bastu och badade hav. så inihelvete magiskt skönt & fint

    No comments: