Twitter Updates

    twitter

    21.7.06

    more like gay friday

    åt lunch med j & bar mina gamla slitna rosa converse, vilket han påpekade.
    - mm... casual friday.
    - snarare gay friday, eller hur?
    och det blir mitt nya tema. från att ha slafsat runt på jobbet fyra dagar i veckan och försökt ha kostym eller slips eller något på fredagar för att lätta upp min egen sinnesstämning, så tänker jag försöka böga till mina fredagsoutfits istället. det blir en utmaning, och det ska bli intressant att se om någon reagerar. men jag behöver förslag på plagg eller accessoarer som kan reta gallfeber på mina heteronormativa arbetskamrater. det ska vara subtilt, bara så att de känner en smygande obehagskänsla; så jag hoppar över pärlhalsband & smink tills vidare

    4 comments:

    nb said...

    Välbehövligt skratt. Skall fan försöka böga till mig lite jag också men när naggande känsla antagl borde sminka till mig enormt mkt mer. Punk.

    Hanna Gustafsson said...

    Hmm. Are you allowed to get roaringly drunk at work? 'Cause I have a friend who thinks it's gay for a guy to drink anything except beer and whiskey, so you could just mix a couple of cosmopolitans at your desk and...yes.

    :)

    Urologen said...

    Själv frammanar jag de där flackande blickarna omkring mig mer av vad jag säger än vad jag har på mig.

    Pröva samtalsämnen som pajrecept, rosor, Nanne Grönvall (positivt förstås), eller varför inte klämma i med "jag drömde om dig inatt" (om manlig kollega).

    Anonymous said...

    • Strumplöst
    • Scarfes/"plastrong" i pastellfärger
    • tunna armsnoddar
    • "hallihallå!" som hälsningsfras
    • vita linnekavajer som du "slafsar" fram i med skrevet framåt.
    • "top coat" – ett genomskinligt, kvalitetshöjande, matt nagellack
    • pedikyr