Twitter Updates

    twitter

    1.7.06

    fylleblogg

    filmer som jag kunde & kan se hur många gånger som helst bara för att jag är full/bakfull/deprimerad/gråtfärdig/självmordsbenägen. förut: the crow (jag vet, den håller inte. men shit... vad snygg han var! och vilket soundtrack! försök att ta det ifrån en pojkvasker som velade mellan grungen och nine inch nals, you bastards), the matrix (ni kan dra till med vilka snygga referenser till descartes eller vad som helst, men i slutänden är det ändå bara min actionbakisfilm. för övrigt den enda som keanu varit överkomlig i förutom... the watcher?) och nu - shaun of the dead. världens bästa brittiska zombiefilm. och jag är fortfarande full, så jag ska natta mig själv med ett glas tjockt, störigt och härligt rött vin (+ shaun... ) innan det här spårar ur

    2 comments:

    Urologen said...

    Shaun of the dead är grym, fram till dom allra sista femton minuterna, som suger riktigt illa. Det blir så överdrivet, så overkligt, och rent utsagt dumt, att hela filmen sjunker ett snäpp eller två, från att dom hittar luckan i baren som leder ned till källaren och framåt.

    Dialogen i baren i början, är dock genial.

    p. said...

    jo, slutet är rätt mycket sämre än resten av filmen. men det finns filmer som vinner allt på sina slut, och som varit rätt sopiga fram till dess. i det här fallet tycker jag att filmen är så bra ända fram till slutet, att jag tycker att det funkar ändå. och de sista minutern, som i en vanlig zombiefilm skulle varit apocalyptiska, när de intervjuar nyhetsuppläsaren, har med en zombie i en talkshow, har med coldplay som startat zombie aid etc är ju helt underbara