Twitter Updates

    twitter

    11.6.07

    filmer

    the hills have eyes 2 var skitdålig. ettan hade iallafall några snygga scener & jag tyckte väldigt mycket om soundtracket (av tomandandy). det här däremot var enbart skräp. 1

    hostel 2 var också helt meningslös. samma film som ettan, med lika puckade huvudrollsinnehavare (med lika tveksamma skådespelartalanger). två tredjedelar av filmen är bara skit (som ettan) där de tre tjejerna åker från italien (där de målar av nakenmodeller... kom igen) till slovakien. och sedan en tredjedel helvetisk tortyr, men helt utan någon som helst spänning. den enda överraskningen är väl slutet, och där handlar det ändå bara om äckel. 2

    hot fuzz var kanon. jag hade rätt låga förväntningar, men blev glatt överraskad. inte uppe där med shaun of the dead, dock. 3+

    5 comments:

    Anonymous said...

    Efter Spaced har jag alltid skrämmande höga förväntningar på Wright/Pegg. Emellanåt har de gjort saker jag inte väntade mig, men de har aldrig fått mig att bli besviken.

    p. said...

    spaced var underbart!

    men vad har de egntligen gjort efter det, förutom shaun of the dead?

    Anonymous said...

    Inte mycket. De är britter så deras arbetsschema är lite mer utdraget än vad man skulle vilja. De var med som zombies i Land of the Dead, och Pegg har varit biroll i en del tv-serier och filmer. Jo, bägge två var med i "Look Around You" framför kameran också.

    p. said...

    det är synd. jag gillade till och med pegg i mission impossible 3

    Urologen said...

    Hot fuzz var riktigt bra faktiskt. Jag har sjukt nog inte sett Spaced. Är det den med den där "masturbations-kontors-prylen"?