Twitter Updates

    twitter

    5.3.07

    måndag

    förra veckan slutade med nattarbete i onsdags, sedan har jag varit ledig. torsdagen var den sämsta dagen på väldigt länge, på grund av min egen dumhet. jag brukar alltid dricka vin, thé, öl, vadsomhelst egentligen bara det tar en halvtimme eller mer, innan jag går och lägger mig när jag jobbat typ sexton timmar i sträck. men i onsdags natt så tänke jag att det nog skulle gå bra ändå, jag var ju rätt trött. idiot. sedan låg jag och vred mig medan min hjärna fastnade i en loop. utan en chans att sova, men med en tydlig bild av min skärm och att jag satte en igress under en bild, först i enspalt och sedan i två spalter (varför?), om och om och om igen. till slut var jag så slut och mådde så illa atrt jag trodde att jag hade fått vks. någon gång där så däckade jag av utmattning. onsdagens lärdom: stressa ned när du kommer hem, och se helst till att ha någonting alkoholhaltigt hemma, varannan onsdag.
    men sedan har jag varit ledig fyra dagar. sweet! det enda dåliga är att fyra dagars helg tydligen går i stort sett lika snabbt som två. fan.
    har läst frank millers "ronin", som var en hyfsat skruvad historia om en samuraj och demon som fastnar i ett magiskt svärd och färdas långt in i ett apokalyptiskt tvåtusental. väldigt, väldigt fina teckningar.
    läste ut "dannyboy och kärleken" som rekommenderas.
    har läst några av novellerna i neil gaimans "fragile things". fina. lite som en snällare clive barker, vars "books of blood" jag nog ändå gillar mer.
    kollat på lost och heroes som vanligt, och sörjt (är jag den enda som gör det?) att studio 60 ligger på is.
    glömde skriva om det förut, så gör det nu. i slutet av den version jag köpte av clevengers "dermaphoria" så finns det dels en intervju med honom om boken, och dels en kort essä (?) av honom själv om hur det gick till när han skrev den. shit, vad jag älskar sånt extramaterial. fuck dvd-releaser med bortklippta scener, ge mig bara ett tjog extra sidor i slutet av en bok så är jag lycklig som ett barn. det är ju så sjukt intressant att få veta lite mer om en bok efter att man läst den -- särsilt om den var bra, då.
    har börjat på hustvedts "vad jag älskade", och det bådar ju gott. stod inkämd bakom en man i överrock hela vägen till jobbet & vägrade sluta läsa till förmån för att hålla i mig. det är ett bra betyg.
    köpte ett par hellblazeralbum (serien som blev en film, "constantine", med satans jävla keanu), och det är svårt att inte gilla en cynisk britt som mest dricker öl och röker, men ibland även råkar i trubbel med exempelvis djävulen.
    håller på med ett skivomslag också, som förhoppningsvis blir fantastiskt trots att det ska vara klart om typ en vecka.
    oh, well... back to "work".

    2 comments:

    Anonymous said...

    Du är inte ensam. Jag är i upplösningstillstånd över Studio 60.

    p. said...

    skönt. jag vill inte varar ensam om det här, jag vill starta namninsamlingar eller stå på barrikader