Twitter Updates

    twitter

    24.9.06

    saker jag önskar att jag kunde...

    ... men som jag ångrar lika fort.

    1. slänga alla gamla papper, anteckningar, tidningar, etc. men så fort jag försöker, så börjar jag läsa & då kan jag inte slänga någonting

    2. sälja alla elektroniska prylar och klara mig med anteckningsbok & internetkafé. men sen kommer jag på att jag behöver scannern för att leverera illustrationer. och ipoden för att jag inte klarar mig utan musik. och dator till scanner + ipod. och en skrivare för korr. och så vidare

    3. använda stora bokstäver i början av meningar. men det faller sig inte naturligt

    1 comment:

    Anonymous said...

    jag förstår precis. jag har inte hängt med i bloggrejen - det är som faxen för mig - känner mig översvämmad och liten nu när jag ägnat några timmar åt att surfa runt. det tar aldrig slut? och man lyssnar på en låt nånstans, ibland en halv låt, och surfar vidare, glömmer låten, artistens namn. samtidigt vet jag ju hur lång tid det tar att skapa. och hur värdefulla de där skivorna är som man höll i handen i tre månader (kanske januarifebruarimars) och lärde sig varenda liten detalj på, både på omslaget och i musiken.

    jag vet inte riktigt vad jag skriver om nu.

    jag har funderat på att starta en blogg. men dator.. internet... jag har så g e n u i n t nöje i nu att sammanställt min poesi, skrivit ut den, fixat hos kopieringsfirma (man möter en människa, man använder ord med munnen, man får en bunt, som ett trycker), ska gå runt till förlag - jag kommer ju bli refuserad men jag överlämnar små häften PERSONLIGEN, fan jag kanske tom lackar kuverten innan. det är inte bara nostalgi(?) det är sinnlighet. det tror jag. vi längtar efter sinnlighet. smaken av saker och känslan.

    så jag förstår så väl det där med anteckningsboken. och GUD SKALL BLI MITT VITTNE om att jag en dag, förmodligen inte alltför långt från nu, kopplar ur det här bredbandsjacket.

    :)