Twitter Updates

    twitter

    26.9.06

    reality is almost always wrong

    jag laddade aldrig ned house, eftersom jag... inte laddar ned saker. nej, men för att jag inte tyckte att det verkade tillräckligt bra. bara ännu en serie om en sur karl som blir likeable eftersom han djupt därinne har ett stort hjärta (upplägget som skruvas ett varv till i scrubs). men efter att ha läst om serien på världens bästa weird science så tänkte jag att jag skulle ge skiten en chans när den började sändas på tv4. och det var ju för väl, för det är väldigt underhållande. en stark trea hittills

    6 comments:

    nb said...

    och jag laddade "inte" ned den och tyckte den var astrist.

    Anonymous said...

    Jag har en djävulsk weak spot för Hugh Laurie och blev helt imponerad över att den efterblivne brittiske prinsen var som bortblåst. Dock råder jag dig att OM du laddar ner, titta inte på fler än tre på raken. Det blir lite _för_ goodytwoshoes (vadfan nu det betyder) till slut. Han blir då faktiskt för smart i för stora doser till och med för en (mig) som är en sucker för smarta huvudpersoner.

    Lisa said...

    Min sambo låg bredvid mig och tittade på House på sena kvällar i några veckors tid när jag var trött och sov. Jag hörde lite repliker här och där.En natt drömde jag om karaktärerna. Men jag vet inte vad serien handlar om. Sjukt.

    p. said...

    nb - såpass? jag har i och för sig bara sett ett och ett halvt avsnitt, men jag tyckte att det flöt på riktigt bra. trots att det är nästan en hel timme.

    m - det borde inte vara något problem, tror jag tänker låta den här serien hålla sig på kolla på tv-nivå. har för många andra serier att ladda ned, och annars kommer det att sluta med att jag sitter och ser 10 avsnitt på raken & aldrig mer går till jobbet. oh, sweet thought...

    lisa - jag gillar sånt. när det känns som att dröm och verklighet går ihop utan att man vet riktigt vad det är man drömmer om.

    nb said...

    såg iofs bara 2 episoder, kanske borde omtesta esom alla hyllar. om jag ngn ggn skulle vara så uttråkad att jag inte kan tänka mig ngt bättre tidsfördriv. (dvs antagl inte.)

    p. said...

    nb - haha... bra inställning