Twitter Updates

    twitter

    1.10.08

    jag fattar inte

    ... när dn skriver om alec baldwin att "det inspelade samtalet, där han kallar sin dotter ´a rude, thoughtless little pig´ (vilket är svårt att översätta till svenska) läckte till media". varför är det svårt att översätta?

    ... att glasvegas album fick en femma i dn. så bra är det inte, även om daddy´s gone och geraldine är några av årets bästa låtar

    ... att jag inte sett iron man förrän nu, robert downey jr är underbar

    ... att jag tyckte den nya hulken-filmen var bra. inte lika bra som ang lees, men helt ok. det måste vara något fel på mig

    ... att jag inte läst den hemliga historien förrän nu. den var fin

    1 comment:

    Anonymous said...

    Ja, jag tänkte också på det, först kändes det som att dom sympatiserade med Baldwin och inte ville skriva det ordagrant för att dom inte tyckte att det lät lika illa på engelska, sedan kändes det bara som att någon inte orkat.

    Åh, den hemliga historien. Vet du att det var den som fick mig att söka till universitetet. Jag hade någon bisarr fantasi om att också läsa grekiska och döda en klasskamrat.

    /Andreas